Like-olj a Facebook-on!

Egy humanista blogja

A blog alapvető társadalmi-gazdasági kérdésekkel foglalkozik,. Én magam közgazdász vagyok, és igyekszem politikai elfogultság nélkül a hazai eseményeket. Nagyon szeretném, ha olvasóim kommentálnák nézeteimet, mert a nézetek fejlődése feltétele a .fejlődésnek. Várom vitatkozó megjegyzéseiket. Nem az az érdekes, kinek van igaza, hanem hogy mi az igazság.

Friss topikok

Címkék

2012.04.15. 21:19 Közgazda

Magyarország csendes,, újra csendes.....

Magyarország csendes, újra csendes…..

Azt gondolom, hogy az EU hibát csinál, amikor Magyarországra kényszeríti a 3 százalékos államháztartási hiánycél teljesítését. Erre sok érvet lehet felhozni:

- a közszféra le van rohadva

·        -a közutak nyomorúságos állapotban vannak

·        -a közszférán belül alapvető szakmákban az évek óta tartó megszorítások okán a reálbér iszonyatosan visszaesett

·        -a kulturális, a sport, a kórházi és iskolai létesítmények eszközei tönkrementek

·       - a tömegközlekedés romokban hever stb.

Hiába az EU alapokból pályázatok útján kapott források, a korlátozott országos fejlesztési források, bizony a közösségi szféra degradációja egyre elháríthatatlanabbnak látszik.

Eközben a vállalkozói szféra sem fejlődik igazában évek óta, a nemzeti jövedelem mutatói nem javulnak, az elmúlt két évtizedben a magyar gazdaság pozícióváltást nem tudott elérni. 

A felhalmozás kevésnek látszik, a jövedelmezőség nem kielégítő, a gazdasági tevékenységek alulfinanszírozottak, az exportpiacok szűkek, a kínálati struktúra egy nagyon alárendelt gazdaság képét rajzolja.

A reálbérek stagnálnak, széles rétegeknél csökkennek, a natalitás zuhanásszerűen romlik, fokozódik a jövőképét vesztett fiatalság kivándorlási kedve, óriási tömegű gazdasági-társadalmi feszültség paralizálja a lakosságot.

Nem nagyon látszik annak lehetősége, hogy a jelenlegi állapotokat továbbrontó megszorítások, az életszínvonal további csökkenését előidéző intézkedések nélkül az országra rákényszerített hiánycélok teljesíthetőek lennének.    

Nem vitatható, hogy a mai jobboldali kormány eddig számos hibát követett el, gazdaságtámogató szerepre alkalmatlan, kidolgozott tervei nincsenek, kapkod, improvizál, feleslegesen provokálja az EU-t, az IMF-et, a nemzetközi bankrendszert, számos nagybefektetőt, feleslegesen és napi szinten módosítja az adórendszert, visszamenőlegesen szabályoz, s lehetetlenné teszi a vállalkozások jövőjének tervezését.

De ha a kormányzati (politika) előbbiektől ment lenne, sem lenne - az előző évtizedek tragikus öröksége miatt - más az ország gazdaságának általános állapota. Ezért úgy gondolom, az országban egy komoly és átgondolt reformterv lenne szükséges, amely finanszírozás nélkül megvalósíthatatlan.

Igenis úgy gondolom, az EU-nak az ország számára komoly anyagi segítséget kellene nyújtania, hogy megújítsa gazdaságát. Az EU túlzottan F. Milton centrikus személetet adaptált. Szerintem a Keynesi alapelvek megkerülhetetlenek.

Egy Kelet-Európai Marshall-terv nélkül ennek a szférának a fejlődése nem fog tudni meggyorsulni. Gyurcsány ezt az igényt igen elkapkodott és nem politikus formában már felvetette, de javaslatát igen bőszen elutasították.

Azt gondolom, hogy a többi Kelet—Európai országgal összefogva ennek az igénynek célszerű hangot adni. Magam is furcsának találom, hogy míg a görög gazdaságba önti az EU a pénzt, addig Kelet Európa – nem lévén tagja az EURO zónának (kivételekkel), az EU-nak már nem olyan érdekes, s ezért egy ilyen gondolat nem népszerű Brüsszelben.

Nem lehet azt képzelni, hogy az ország további megszorítások útján kihúzza magát a hajánál fogva a mai helyzetből.

Mit tud hozzá tenni egy valamiféle kilábaláshoz OV gazdaságpolitikája? Erről ellentétes nézetek vannak. Én azon az állásponton vagyok, hogy valami hiba van a szellemi színvonallal, a szakmai felkészültséggel, valahol eltér a nemzeti érdek és a Fidesz establishmentjének érdeke, rosszul hat a vezérkultusz újraélesztése, a többi politikai erővel való együttműködés képességének teljes hiánya.

Összességében úgy vélem, egy rosszul megírt színdarabban vagyunk, amelyet át kellene írni. Ezt valahol el kell kezdeni. Ha OV valódi történelmi reformerként kívánja megalkotni saját politikusi életművét, akkor neki kellene elkezdeni ezt. Csak attól tartok, OV bárkit le tud győzni, de saját magát nem tudja.   

      

 

99 komment · 4 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://miatuti.blog.hu/api/trackback/id/tr724449078

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Államfő - a politikai karrier csúcsa vagy mélypontja? 2012.04.16. 10:53:45

Ma - 2012 -ben - a köztársasági elnöki pozíció egy politikus életének csúcsa vagy mélypontja? „Az új államfőnek pártok és pártérdekek felett álló, köztiszteletben álló és megkérdőjelezhetetlen tekintélyű közéleti személyiségnek kell lennie” – mondta O...

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.04.16. 08:16:23

Hogyan lett a huszonéves, a diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04. 09-én...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.16. 08:14:11

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám mind MSZMP-s, mind “demokrata” múltja alatt jó pénzt kapott azért, hogy igazgatott, elnökölt, kurátorkodott és tanácsokat adott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságá...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.04.16. 08:12:33

Egy évnyi szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van, 24 éve megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció t...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.04.16. 00:39:17

Nem feltétlenül értek egyet.

Tudomásul kell venni, hogy a magyar emberek többsége (inkább K-Európait kellene irni, mert Románia dettó) amint pénzhez jut, azonnal költekezik.
Ha enyhited a lakossági hitelhez jutást, plazmatévére és egyéb villogásra eltűnik a pénz.
A mostani visszafogott hitelezés és nélkülözés kicsit ráébreszti az embereket a tudatosabb pénzügyi gondolkodásra (sajnos igen durva áron).

Másrészről viszont a közpénzeket és EU-s pénzeket olyan durván lenyúlják bizonyos körök, hogy ettől előrelépést remélni szintén reménytelen.

Úgy néz ki, hogy saját magunkat kell kicibálni a szarból, saját hajunknál fogva... miközben minden mentőmellénybe amit bedobnak a partról lecsap egy olyan csoport, akik már rég a mentőcsónakban ülnek.

Nézd meg mi fog történni még itt két évig. Megfelezték a képviselők létszámát (helyesen), és a juttatásaikat, betölthető posztjaikat is visszavágták (megint helyesen). Van 180 olyan képviselő, aki 2014-től mehet vissza a balettba ugrálni. Szerinted mekkora mértékű lesz most a korrupció és harácsolás addig?

Én az egyedüli kiutat egy brutális államcsődben látom, ami után megtisztulhatna a politikai élet.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.04.16. 01:09:21

@Blogger Géza: próbálkozom egyet, hátha.

nem a bírák nyugdíjával van baj.
nem a pártbíróság kialakításával.
nem az MNB esküjével.
nem a médiatörvénnyel.
nem a pártkáderek irreális időtartamra és pofátlan módon történő kinevezéseivel.
nem a visszamenőleges törvénykezéssel.
nem az intézményes és törvényre emelt korrupcióval.
nem a kormány napi szintű hazugságaival és kettős beszédeivel.
nem az összetákolt és önellentmondásos, jogi fércmű egypárti alaptörvénnyel.
nem a törvénytelen hivatali összevonásokkal.
nem polgári szerződések központi szétbarmolásával.
nem az úniós jogba ütköző tiltott adóztatásokkal.
nem az eszetlen és fenntarthatlan gazdasági ámokfutással.
nem a szólás és gyülekezési szabadság korlátozásával.
nem az úniós alapjognak számító szabad munkavállalás korlátozásával.
nem az öncélú és pártérdeket szolgáló döbbenetes választási törvénnyel.

egyszerűen avval van gond, hogy a többé-kevésbé torz valóságérzékeléssel bíró vezéred szépen apránként az egész demokratikus berendezkedést lebontja. és mellesleg mindenkit hülyének néz. (ahogy te is.)

fáj, vagy sem: az európai únió a demokráciára, a konszezusra, a független hatalmi ágakra és az önkorlátozó hatalomra épül. mikor beléptünk, ezt vállaltuk.

a hiteligényünk nélkül is fel kell lépniük ezek ellen, de így aztán különösen nem csoda, ha komplett idiótának tűnünk a szemükben.

az ilyen csúsztatós rinyálások pont azt mutatják meg, hogy sem viktor, sem te nem érted, hogy miként működik az únió, vagy miként működik egy normális demokrácia.

a lényeg nem a részletekben van, hanem az elvekben.

stefan75 2012.04.16. 01:11:17

@Blogger Géza: Látom, leszállt a narancs köd. Ha nem vetted volna észre, a bírák között politikai tisztogatás zajlik. Az ő nyugdíjkorhatáruk hirtelen 62 évre csökkent, és kötelező nyugdíjba menniük, miközben mindenki másnak egyre csak emelkedik, és utána is dolgozhatnak tovább a szakmájukban. Más szakmák még előrehozott öregségi nyugdíjat sem kaphatnak 62 évesen.

Persze ekkora diszkriminációt a nyugdíjtörvényben nem lehetett elsütni, ezért beemelték egyből az alkotmányba. Vastagbőr deluxe.

Az IMF meg jóhogy nem ad kölcsön olyanoknak, akik banánköztársaság módjára emelgetik alkotmányba a politikai tisztogatást meg a haverokat, és hivatalban levő jegybankelnököt próbálnak kikezdeni. Ők azt a pénzt szeretnék viszontlátni.

Blogger Géza 2012.04.16. 01:14:04

@stefan75: Érdekes, TGM annak idején azt mondta, hogy ezek az öreg bírák konzervatívok és antiszemiták.... Hogy lehet politikai tisztogatás egy mindenkire egységesen vonatkozó normatív szabály?

Blogger Géza 2012.04.16. 01:18:34

@mcs: Magyarországon soha nem volt konszenzus semmiben, ha ez EU erre vágyik, akkor kár volt minket felvennie.

Amúgy az általad felsorolt dolgokkal (döntő többségével) valóban nincs baj, már csak azért sem, mert többségében marhaságok, ezekbe még ez EU sem tudott belekötni.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.04.16. 01:28:59

@Blogger Géza: a demokráciát is meg kell ám tanulni.

elsőként neked pl. az önkorlátozást (aka fékek és ellensúlyok) illetve a független hatalmi ágak jelentőségét javaslom.

de szintén érdekes téma lehet (haladóknak) a polgári jog és a szerződések sérthetetlensége, amelyre úgy nagyjából a fél világ (a jobbik fele) gazdasága alapul.

az eu próbál udvarias lenni, mert ilyen fura álattal, mint ez a szerencsétlen, nagyon rég volt dolguk.

Blogger Géza 2012.04.16. 01:38:59

@mcs: szintén ajánlom neked (mint kezdőnek) a bankok gyakorlatát a szerződéses feltételek változatlansága témájában, továbbá az állami szerepvállalást a modern gazdaságban az aszimmetrikus erejű piaci szereplők vonatkozásában

Tovább szintén ajánlom azt hogy pl. Németországgal szemben sokkal több kötelezettségszegési eljárás van folyamatban , mint Magyarországgal szemben, az ottani baloldali ellenzék mégsem sipákol arról, hogy kitört a fasizmus, és vége a demokráciának.

Blogger Géza 2012.04.16. 01:43:19

@mcs: Magyarországon a szupererős AB valóban olyan jó fék volt, hogy gyakorlatilag teljesen le lett fékezve a gazdaság, a hiány és az államadósság viszont egyáltalán nem. Ez nyilván egy csodálatosan működő rendszer volt, de mi van azokkal az európai államokkal, ahol még alkotmánybíróság sincs (pl Nagy-Britannia), ott is aggódjunk, mert kormányoz a jobboldal, és köp arra, mit akar a baloldal?

Kopi3.14 2012.04.16. 02:20:52

@Blogger Géza: csak egy minimális tájékozódás kellene ahhoz, hogy azon információmorzsákat sikerüljön felcspegetni, amelyek tisztázzák a helyzetet, s a pozitív iq-val bíók számára egyértelmű legyen, az EU nem a korhatárt kritizálja, hanem annak azonnali, fűnyíróelvű bevezetését. Mert a bírói kar ezzel lesz lefejezve a tapasztalattal bírók így lesznek kirakva, s lehet feltölteni a sok igen zseni, épp csak az oskolából kiesettel a helyeket, akik jobb esetben azt meg tudják mondani mennyi 2+2, de egy csak minimálisan dörzsölt ügyvéd úgy húzz őket a csőbe, hogy egy évig vakarják a seggük, hogy jöjjenek ki belőle. Így is komoly bajok vannak a bírókkal, a folyamatos totál ellentétes első és másodfok´ítéletek seregét látva, de ha még innen is kiszedjük a tapasztaltabbakat, akkor az nem lesz jó világ. S ez politikai oldaltól független probléma, az EU-nak ezzel van a baja.

Az AB-nak hol volt, van jogköre gazdaságpolitikát véleményezni?nem az AB fékezte a gazdaságot, a politikai vezetés alkalmatlansága tette azt.

Kopi3.14 2012.04.16. 02:22:10

@Kőmíves Kelemen: a juttatásokat csak 2014-től.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.04.16. 02:25:09

@Kopi3.14:
Ezt irtam én is.

Két halmaz van:

1. Akinek esélye sincs a 200-ba bekerülni, azért fog lopni/korrumpálódni (még ennél is jobban).

2. Aki benne lesz a 200-ban, de mivel a juttatások meg lesznek vágva, most előrehozza a harácsolást.

(nem csipázom a fideszt egyáltalán, de ez a jó húzásaik közé tartozik)

Kopi3.14 2012.04.16. 02:26:11

poszthoz: ha lenne valami koncepció, amelyik alapján lehetne vázolni miképpen fogjuk a gazdaságot megreformálni, s stabil, az adósságba nem belefulladó pályára állítani, akkor az EU-nál el lehetne érni az engedményeket. Csak ehhez kell egy megalapozott terv, amely egy a számokkal hadilábon álló, a területért felelős miniszterrel nem igazán képzelhető el. Igaz, hogy a közszféra borzalmas állapotban van, de mikor is volt utoljára bármilyen reformkezdeményezés, vagy akár átszervezési kísérlet az adott területek jobbá tételére? Na, ennyi a lényeg, miért nem lehet kedvezményeket kiharcolni.
A hülyeségek szajkózását politikusainktól meg már nem kell mellé említeni.

Kopi3.14 2012.04.16. 02:27:23

@Kőmíves Kelemen: az nem egyértelmű, hogy a juttatásokat mikortól, mert múlt idő használsz, hogy megtették.

gerdo 2012.04.16. 02:49:58

Orban Viktor a rendszervaltas utani Magyarorszag legsotetebb alakjakent fog bevonulni a tortenelembe. Ezen mar ha akarna sem tudna valtoztatni. A szelsoseges eszmek felerositese, a demokratikus normak erozioja, kulpolitikai elszigeteltseg, gazdasagi kaosz, talan csod is, mind neki koszonheto.

[megmondoember] 2012.04.16. 03:51:44

Posztoló nemes egyszerűséggel hülye. A megszorítások és a hiánycéltartása nem azért kellenek, mert az milyen jó az adott évben a népnek, hanem azért, mert rövid távon csak ezekkel lehet gátat vetni olyan folyamatoknak, amik közepes ill. hosszú távon sokkal súlyosabb következményekkel járnak, és a teljes gazdaság összeomlását okozzák.

Ezen az, hogy kormánunk dilettáns, átveri az embereket, hazudozik és a hatalom megtartása érdekében és a hatalom megtartása érdekében bármilyen aljasságra képes, semmit sem változtat - sőt, csak súlyosbítja a helyzetet. Éppen ezért jó, hogy van egy külső nyomás, ami az amúgy "addig nyerészkedünk amíg tudunk, aztán jöhet a vízözön" mentalitás mentén dolgozó kormány ellenében hat, és legalább korlátok közé szorítja utóbbi hülyeségeit.

Ettől ugyan az ország nagy része nem érzi úgy, hogy neki jobb így - de hát ez csak annak tudható be, hogy az átlagos választópolgár gazdasági és életvezetési vonatkozásban értelmileg megrekedt a kétéves kisgyerek szintjén, aki nem látja be, hogy a szuri ugyan valóban fáj, de azért kell beadni, mert utána jobb lesz és mert sokkal nagyobb és több fájdalmat (vagy még rosszabbat) lehet megakadályozni vele.

agentT 2012.04.16. 04:35:32

@[megmondoember]: 1985 óta mondja kb az aktuális vezetés, hogy a szuri kicsit fájni fog, de utána sokkal jobb lesz. Mindeközben minden sokkal roszabb, semmivel nem jobb gazdaság helyzete, semmivel nem kerültünk közelebb a világ elejéhez, és semmivel nem várható szebb jövő, mint harminc éve, sőt. A terápia meg most is olyannak néz ki, mint ami előtte olyan hú de nagyon bejött: vegyünk fel még több hitelt, hogy az eddigiek adósságcsapdájában valahogy kapjunk egy korty levegőt, utána meg majd dögöljünk éhen, építsünk le piacosítás címen mindent, ami létezik (a tanügytől az egészségügyig, de remek ötlet lenne a hadsereg eladása is, csodálom, hogy még eddig senkinek nem jutott eszébe). Az egész úgy rothad, ahogy van, és kurvára mindegy, hogy Orbánék vannak-e hatalmon, vagy a balos banda, mert ugyannak a fasznak a végét tömködik a szánkba. Ha nem tűnt volna fel az itt az indexes blogokon okoskodó jófejeknek, a nem is annyira hülye magyar nép pont az utolsó reményét veszítette el Orbánék senkiházi kormányzásában, ezért csökken a népszerűségük... de a senkiházi népnyúzó tolvaj gané ballereket se akarja a hatalomba vissza normális ember. Itt valami olyan kormány fogja feltenni a pontot az i-re, amelyik hajlandó kilépni ebből a mókuskerékből. Merthogy Orbánék nem hajlandók, csak mondják. Nincs se elszámoltatás, se gazdasági magunkra találás, se semmi. Könyörgés van a tetves hitelekért. Elég volt, én is a Jobbikra szavazok legközelebb. És kedves te, aki most szeretnél zsigerből lehülyézni, mert nem vagyok hajlandó elhinni, hogy nekünk már ebben az életben más szerep nem juthat, mint hogy szőrig szopjuk a nemzetközi pénzhatlamat, közben pedig rabszolgák legyünk a sajt hazánkban - nos neked azt üzenem, hogy menj el Londonba pizzakihordónak (a magyar fiatalság nagy részének jövőképét lelentő elfoglaltság) és rettegj onnan, hogy jaj a demokrácia, meg jaj a fékek és ellensúlyok és jaj vége a világnak. Hülye.

Pan Modry 2012.04.16. 06:09:30

Ennek az orszagnak alapvetoen nem segelypenzre van szuksege. Kap ilyet EU-s forrasokbol is, es total ertelmetlen projektektre koltik el, a masik resze le van osztva a haveri cegeknek.
Ha az EU penzt adna az orszagnak azzal csupan a hatalomhoz kozeli oligarchakat gazdagitana.

Egyebkent adna az EU/IMF akar penzt is, cserebe csupan transzparenciat es egy osszefuggo gazdasagpolitikat ker. De ez a kormanyartnak nem tetszik, ennyi...

nemecsek ernő áruló 2012.04.16. 06:12:04

"országra rákényszerített hiánycélok"
Igazad van. Szálljon el még jobban az államadósság!

magyar ember teli szájjal 2012.04.16. 06:33:18

Egy Marshall-segély azonnal pártzsebekbe kerülne. Az EU tudja ezt.

Másrészt a kiszámítható, követhető jogalkotás nem kerül pénzbe, és nagyot lendíthetne a KKV-k sorsán.

gerdo 2012.04.16. 06:43:02

@agentT: azt sokan mondtak, hogy fajni fog a szuri, de beadni meg csak a bokrosnak sikerult (de amit o elert, azt nem sokkal kesobb ket kormany is felelotlenul elosztogatta). MIndenki mas csak PROBALKOZOTT. Sikertelenul. A nep nem el rosszabbul mint husz eve, igaz jobban se. Mig a szomszedaink, ahol megvolt a szuri, mar kezdenek felzarkozni europahoz. Meg tudom erteni, hogy nincs bizalmad a az mszpben, nekem sincs, de a jobbik nem valasz. Az agresszio, a kikozosites, a diktatura csak melybe loki a szakadek szelen egyensulyozo orszagot.

Szamiz67 2012.04.16. 06:55:56

3% ?! 2011-ben nem 5,7% volt a költségvetés hiánya? Le van rohadva minden és nincs rá pénz, mikor lesz megint a GDP 10%-t kitevő einstand, amiből pár területet rendbe lehetett volna hozni?! Közszféra és a reálbér csökkenése? 1995-ben 80ezret kerestem, most 130-at és ennek is örülök. Ha a közszféra annyira rossz lenne, nem 'nyomorogna' 2-250ezer felesleges munkaerő benne, hanem már rég a versenyszférában dolgozna.

kirsten 2012.04.16. 07:00:13

@stefan75: Hát tudod ez a blogger géza teljesen elvakult fényességes vezére nagyságától. Nem látja a hazugságokat, a csalásokat, a lopásokat. Nekik csak az elmúlt nyócévezés maradt. Egyébként az írásoddal teljesen egyetértek. orbánéknak addig egy fillért sem adnék amíg nem bizonyítanak. Ráadásul agresszívek azt hiszik nekik minden jár, hisz a baráti kört pénzelni kell különben nem tartanak ki mellettük. Teljesen lebontják a demokráciát, megalázzák az embereket. Hogy ezt valaki ne lássa nagyon elvakultnak kell lennie.

Szamiz67 2012.04.16. 07:09:46

@agentT: Nem szeretnélek semmiről se meggyőzni, de ha reálisan nézzük, akkor a magyar GDP export és import oldalon is 60-70%-ban EU függő. Az is politikai párt független, hogy az energia igényünk és a fogyasztásunk 80%-a import. Értelemszerűen ehhez brutális export kapacitás kell, hogy legyen mivel kifizetni. Az export kapacitáshoz sok-sok EU és globális vevő kell, amivel a magyar ipar és szolgáltató szektor nem rendelkezik (már a Kádár rendszer is ebbe bukott bele) , a mezőgazdaság csak pár százalékot tud vállalni a szükséges exportból. Egyéb alternatíva nélkül maradnak a multi gyártó cégek, akik rendelkeznek EU és globális vevőkkel, fejlett technológiával, kiépített piacokkal. A mindenkori magyar kormánynak ezért szinte nemzetbiztonsági kötelessége, hogy a fogyasztási importot és energia vásárlást kompenzáló export kapacitást Mo.-on tartsa és az ehhez szükséges feltételeket (pl. kiszámítható és egyszerű adórendszer, stabil árfolyam) biztosítsa, ebbe bele tartozik, hogy ne folytassunk EU, multi és globális gazdaság elleni kommunikációt.

danaé 2012.04.16. 07:25:38

@mcs: miért te érted amit leírtál?

danaé 2012.04.16. 07:31:03

@stefan75: a jelenlegi bírák a koruknál fogva mehetnek 62 évesen nyugdíjba, a fiatalabbak az éppen aktuális nyugdíjkorhatár elérésekor

Joaquin 2012.04.16. 07:33:28

Teljesen vakon vagytok.
Az EU problémája velünk több elemből áll. Első és legfontosabb, hogy megadóztattuk a német, francia, angol stb multikat, azt a pénzt pedig az anyaország is szívesen beszedte volna. A fékek és ellensúlyok rendszerét is azért erőltetik, mert úgy vélik - és szerintem igazuk is van - hogy ezek megakadályoznák a kormányt a nyugati demokráciákban tabunak számító magánszerződések módosítását, mint amilyen a végtörlesztés volt, másrészt mert ezzel is gyengítik a kétharmados, piacellenes retorikájú kormányt "áldásos" tevékenységében, amellyel az EU-s multikat le akarják húzni. Egyszerű önérdek.
Azonban ez nem szabadságharc, hanem egyszerű lopás. A kohéziós támogatást pont azért kapjuk, hogy elviseljük cserébe a multik pénzelszívását. Most elvesszük a részünk a támogatásokból, viszont igyekszünk semmit sem adni cserébe. A lakbért felvesszük de az albérlőt kihajítjuk. Ez nyilván nem vált ki túlzott szimpátiát irányunkba. Ráadásul a példa ragadós lehet: minek működjünk együtt az EU-val, ha a tehetetlen bürokráciát következmények nélkül meg lehet lopni? Persze sarkítok, a valóság ennél kevésbé szélsőséges.
A kormány motivációi sem egyszerűbbek semmivel...

belekotty 2012.04.16. 07:38:43

@Blogger Géza: Miért, most száguld a gazdaság?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.04.16. 07:38:44

Ha viszont nem tartjuk a hiánycélt, akkor az adósság olyan ütemben nő, hogy később még rosszabb lesz.

Jól látod, nem kerülhetőek el a megszorítások és igen, fájni is fognak. Viszont, ha nem tesszük még _sokkal_ rosszabb lesz.
sőt, már most is azért szar, mert ennyi ideig halogattuk.
Azaz megszorítunk, vagy megszorulunk.

Az, hogy "adjanak pénzt" nem gazdasági program.

Mellesleg Milton Friedmannak a Milton a keresztneve, kedves közgazda.

belekotty 2012.04.16. 07:40:27

@Kőmíves Kelemen: "(nem csipázom a fideszt egyáltalán, de ez a jó húzásaik közé tartozik)" - nem látsz mögé. Ez azért van, hogy egy Orbánnak tökéletesen kiszolgáltatott képviselő csoport alakuljon ki. Csak gondolod végig!

belekotty 2012.04.16. 07:42:26

@Joaquin: "fékek és ellensúlyok rendszerét is azért erőltetik, mert úgy vélik - és szerintem igazuk is van - hogy ezek megakadályoznák a kormányt a nyugati demokráciákban tabunak számító magánszerződések módosítását, mint amilyen a végtörlesztés volt, másrészt mert ezzel is gyengítik a kétharmados, piacellenes retorikájú kormányt "áldásos" tevékenységében, amellyel az EU-s multikat le akarják húzni." - Hát ez még a Kommunista Kiáltványban is megállná a helyét!

belekotty 2012.04.16. 07:43:48

@Joaquin: "Azonban ez nem szabadságharc, hanem egyszerű lopás." - Bocs, az előző mondatnál elakadtam és nem olvastam tovább, túl gyorsan reagáltam. Az előző visszavonva.

látjátok feleim szümtükkel 2012.04.16. 07:46:38

@Blogger Géza: "Egyelőre mi hitelt akarunk kapni, és azt is mondvacsinált ürügyekkel húzzák-halasztják."

Te drága Géza! Ha én hozzád megyek kölcsönt kérni, nem te szabod a feltételeket? Nenem azonban nem tettszenek, ezért? Ha adsz nekem kölcsönt, akkor nem vagy eszednél.

látjátok feleim szümtükkel 2012.04.16. 07:48:54

@Kőmíves Kelemen: "Megfelezték a képviselők létszámát (helyesen), és a juttatásaikat, betölthető posztjaikat is visszavágták (megint helyesen)."

Utána számolt már valaki, hogy a havi 750-nel mennyibe is jön majd nekünk a kevesebb képviselő? Én egy kicsit szkeptikus vagyok ebben a kérdésben.

látjátok feleim szümtükkel 2012.04.16. 07:51:29

@mcs: "az ilyen csúsztatós rinyálások pont azt mutatják meg, hogy sem viktor, sem te nem érted, hogy miként működik az únió, vagy miként működik egy normális demokrácia."

Vagy csak te vagy nagyon naiv, és még nem jöttél rá, hogy kétféle demokrácia létezik, egyik az ővék, a másik meg a mienk.

látjátok feleim szümtükkel 2012.04.16. 07:53:52

@Blogger Géza: " Hogy lehet politikai tisztogatás egy mindenkire egységesen vonatkozó normatív szabály? "

Na nemá! A parlamentben is ott idétlenkedik egy csomó nyugdíjkorhatáron túli haver ( a volt ke-ről nem is beszélve ). Nekik nem egységes a vonatkozó normatív szabály?

Joaquin 2012.04.16. 07:57:31

@Blogger Géza: "Hogy lehet politikai tisztogatás egy mindenkire egységesen vonatkozó normatív szabály? "
Ezen logika szerint a "mindenkit zárjunk börtönbe aki nem fideszes" sem volna az.

Megfigyelo 2012.04.16. 07:58:19

@Blogger Géza: Itt arról van szó, hogy eddig a bírák 70 éves korukig nem voltak nyugdíjba küldhetők. A bírói függetlenség egyik legfontosabb eleme az *elmozdíthatatlanság* -- ezért a kényszernyugdíjazásokkal Magyarországon felszámolták a bírói függetlenséget, mint olyat.

Megfigyelo 2012.04.16. 08:03:50

@Szamiz67: Szivesen menne a munkaerő a versenyszférába, ha ott lenne állás...

Szamiz67 2012.04.16. 08:13:56

@Megfigyelo: A posztban szereplő állításra "a közszférán belül alapvető szakmákban az évek óta tartó megszorítások okán a reálbér iszonyatosan visszaesett" írtam ezt, kérlek ezt vedd figyelembe. Köszi.

hattyú 2012.04.16. 08:17:27

@Blogger Géza: " Egyelőre mi hitelt akarunk kapni, és azt is mondvacsinált ürügyekkel húzzák-halasztják."

Tudod, ilyen dumákkal teletömhetik a hozzád hasonló szellemi kvalitású emberek a közszolgálati tévét és a pártújságokat, de itt a neten maximum nevetségessé teszed magad és azonnal látszik, hogy idióta vagy, akivel még vitázni sem érdemes, mert az olyan lenne mintha kimennék az állatkertbe és a cerkófmajmokat próbálnám meg arról meggyőzni, hogy holnaptól gyakoroljanak önvizsgálatot és ne a szomszédos ketrec gorilláit okolják azért, hogy elfogyott a vályúl a banán...idióta vagy.

béla a görög (törölt) 2012.04.16. 08:22:23

NEM! Nem EU csinál hibát hanem Mo. hibás! Hibás az alulképzettsége a versenyképtelensége az emberek mentalitása és ezer más okból kifolyólag.

Orbán meg egy falusi parasztjogász a gondolkodásmódja megrekedt a múlt században - gazdaságpolitikához köze nincs.
Legyőzni pedig senkit nem tud - nyert egy választást 2010-ben amely 2014-ig szól. Egy szolga.

Azt tudnám mondani ha szarul érzed magad akkor talán keresd Orbánba és magadba a hibát és a legközelebbi választáson küldd el a fenébe a parasztot amelyik királynak hiszi magát.

Mária 2012.04.16. 08:23:17

@mcs:

Teljesen igazad van, de szerintem feleslegesen próbálkozol.

A Blogger Géza-féle emberekből SOHA nem lesz olyan gondolkodású ember, aki ÉRTI a demokrácia lényegét, és IGÉNYLI ezt a fajta berendezkedést.

Gézát és a hozzá hasonló embereket valószínűleg már gyermekkorukban megnyomorították, verték, büntették a legkisebb hibázásért, ezért lettek felnőttkorukra a világban megállni és tájékozódni képtelen, önbizalomhiányos, ezért "erős kezű" apafigurát, mint VEZETŐT igénylő lelki nyomorék emberekké.

Mária 2012.04.16. 08:28:18

@béla a görög:

"Orbán meg egy falusi parasztjogász a gondolkodásmódja megrekedt a múlt században - gazdaságpolitikához köze nincs."

nem modnanám, hogy primitív a saját területén.

Nagyon is tudatosan igyekszik rekonstruálni és a 21. századi Magyarország napi gyakorlatába visszahozni a két világháború közötti - Gömbös Gyula nevéhez köthető - elképzeléseket.

Beteg elme, aki nem képes elfogadni, hogy ez a világ már nem úgy működik, a 80 évvel ezelőtti.

Nézz utána Gömbös "Nemzeti Munkatervének", annak a bizonyos 95 pontos programnak, amit a Hitler-féle NSDAP 25 pontja mintájára írtak.

Abból a kottából énekel Orbán.

dr.kakaósbögre 2012.04.16. 08:39:04

@Mária: ezt én is így látom.
egyébként meg remélem sosem fognak egy petákot sem kapni mert simán ellopnák és nekünk kellene elszámolni vele.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.04.16. 08:41:35

fel nem foghatom, hogy miért van szükségük arra egyeseknek, hogy találjanak egy ellenséget, vagy valakit, akit okolhatnak azért, amiben vagyunk.

a mai magyar gazdaság helyzete, a külpolitikai elszigetelődés és a belpolitika dágvány 100%-ban a magyar emberek miatt alakult így.

azokat a szerződéseket mi kötöttük, mi válaszottuk az idióta kormányok sorozatát és mi nem kértük számon a politikai, gazdasági hibákat és ámokfutásokat.

mi szavaztuk kormányra az elszámoltatás nélküli komcsi örökség képviselőit, mi szavaztuk meg a dilettáns könytárosokat, mi szavaztuk meg a népszavazáson, hogy nem akarunk kapitalizmust és piacgazdaságot, és végül mi szavaztuk meg ezt a hatalommániás, paranoiás, zavart elméjű embert, aki már csak az utolsó lökést adta meg a szakadék szélén tántorgó országnak.

és végül most is mi hagyjuk, hogy úgy kezelje a válaszott kormány az országot, mint egy félkegyelmű gyermeket és kénye-kedve szerint bontsa le azt, amit az egész nemzet szeretett volna megépíteni.

és mi nem tiltakozunk, nem kezdünk országos sztrájkba, nem végezzük rendesen a dolgunk, mi szolgáljuk ki ezt a rezsimet, mi nem lépünk fel a jogsértések ellen, mi nem kezdünk polgári engedetlenségbe, ha olyasmire kényszerít ez a hatalom, amely ellenkezik az elveinkkel.

mi működtetjük ezt az őrületet. a mi hibánk, hogy itt tartunk.

senki más nem felelős érte, csak mi: a magyar emberek.

zw007 2012.04.16. 08:41:56

Egyetlen baj van. Egy elmebeteg kezébe adták a hazámat!!!! Az EU meg azért nem adja könnyen a pénzt, mert érzi (és az eddigiekből látja), hogy ez a pszichopata nem arra költi, ami kihúzná, rendbetenné az országot.

pjm 2012.04.16. 08:42:03

A nemzeti szocializmus kormánya a nemzeti együttsz..vás programjában a 100 %-os korrupciót építi. A gond pl. az EU-s pályázatok felhasználásával az, hogy csinálni kell egy táblát a támogatásról, pedig az milyen drága. Ha nem kellene, akkor még annak az árát is zsebre lehetne tenni. Vagy hogyan tudott a nyócker hajléktalanmentő polgármestere huszonpárévesen 48 milliót!!!! végtörleszteni? Már óvodában félrerakta a zsebpénzét? Akkor mennyi volt a zsebpénz? Az agymosás a porhintéssel együtt ide vezet. Aki megteheti menjen innen el, mert itt maradni csak kaladvágyból lehet sajnos.

zw007 2012.04.16. 08:43:17

@mcs: Minden szavaddal egyetértek!!!

rohadjmegARCgeci 2012.04.16. 08:56:52

Engem nem érdekel,ha a politikai elit és a felső 10 ezer döglődik,mint ahogy őket sem érdekli hogy velem mi van.

rohadjmegARCgeci 2012.04.16. 08:59:46

Adott egy X összeg,mely forog a gazdaságban,és ezzel az X mennyiségű pénzzel variálnak hol így hol úgy,de ettől,hogy az áfát ide oda csúsztatják,még nem lesz több bevételük.Több bevételük akkor lenne,ha azonnal befejeznék a költekezést marhaságokra mint stadionok,továbbá egységesítenék végre a nyugdíjakat,továbbá az állam befektetne itthon!Nem a tőzsdén,hanem itthon mondjuk a közműcégekbe!

Balt 2012.04.16. 09:04:09

A cikk nem markol túl sokat, azok is jobbára általánosságok némi tévedéssel, objektívtől távoli megállapítással imitt-amott. Ezzel együtt üdvözlendő, mert mérsékel(en ellenzéki) nem az a bosszút lihegő. Az "örökség" említése elismerésre méltó, cserébe elfogadom az "örökség" előtti bekezdés megállapításait. :)

Off: "De ha a kormányzati (politika) előbbiektől ment lenne"

Itt feltehetőleg nem a kívánt helyre került a zárójel.

Balt 2012.04.16. 09:06:58

@Blogger Géza: Sajnos ez a helyzet... Az EU még dobogós sem lesz a világgazdasági versenyben...

Balt 2012.04.16. 09:13:40

@stefan75: A bíráknak ugyanúgy emelkedik a nyugdíjkorhatáruk, mint mindenkinek. (Záros határidőn belül, lásd Bajnai ütemes nyugdíjkorhatár-emelése.)

Ha politikai tisztogatás lesz a bírák között, azt csak üdvözölni tudom. Bár lehet némi szakmai/jogi vonatkozása is, pl. a 2006-os eseményekben - mint kiderült, finoman szólva is tévesen - ítélő bírák, a Postabank- és K&H-ügy, Mór stb. Azt hiszem, eléggé aláásták a jogszolgáltatás szakmai hitelét...

dr kíváncsivagyok 2012.04.16. 09:17:27

"Nem vitatható, hogy a mai jobboldali kormány eddig számos hibát követett el, gazdaságtámogató szerepre alkalmatlan, kidolgozott tervei nincsenek, kapkod, improvizál, feleslegesen provokálja az EU-t, az IMF-et, a nemzetközi bankrendszert, számos nagybefektetőt, feleslegesen és napi szinten módosítja az adórendszert, visszamenőlegesen szabályoz, s lehetetlenné teszi a vállalkozások jövőjének tervezését. "

Talán mégsem az EU a hibás ?

_-_-_ 2012.04.16. 09:17:37

Végre egy írás ami tetszett.

Balt 2012.04.16. 09:18:11

@Blogger Géza: "...az ottani baloldali ellenzék mégsem sipákol arról, hogy kitört a fasizmus, és vége a demokráciának."

:) Most éppen megvédik Günther Grasst a támadásoktól, bár nincs kétségem abban, hogy ez nem feltétlenül elvszerű, csak politikai kufárkodás...

dr kíváncsivagyok 2012.04.16. 09:18:52

@Balt: " Sajnos ez a helyzet... Az EU még dobogós sem lesz a világgazdasági versenyben... "

Azért nagy összegben ne fogadj rá....

rohadjmegARCgeci 2012.04.16. 09:19:42

@dr kíváncsivagyok: Ez még mind semmi.De a bírságokból kívánja betömni a költségvetési lyukakat,a rendőrséget behajtókként használja,továbbá betarthatalan és lehetetlen visszamenőleges törvényeket hoznak,ami komolytalanná teszi az egész adófizetést.

dr kíváncsivagyok 2012.04.16. 09:21:51

@Balt: " Ha politikai tisztogatás lesz a bírák között, azt csak üdvözölni tudom. "
Hát igen,....ezért vagytok antidemokratikus , autokrata párt, ezt az E U - ban nem lehet ( bár Ti nagyon kifelé igyekeztek az E U - ból...)

Móg 2012.04.16. 09:26:03

@Blogger Géza:
Körülbelül 800.000 ember dolgozik az
államnak,önkormányzatoknak vagy azok vállalatainak.
A biráknak az alkotmányba belevésve
62 éves korukban kötelező nyugdijba
menniük.
A többi kb.795.000 embernek meg
nem kötelező.
Ki az a mindenki más akit az alkotmány
62 éves korában nyugdijra kötelez?
Regéld már el nekem!

dr kíváncsivagyok 2012.04.16. 09:26:24

@Dr. Furia: " Ez még mind semmi.De a bírságokból kívánja betömni a költségvetési lyukakat,a rendőrséget behajtókként használja,továbbá betarthatalan és lehetetlen visszamenőleges törvényeket hoznak,ami komolytalanná teszi az egész adófizetést. "

A Világ leg ember-ellenesebb törvénye !
Belegondoltak ? hogy ha csórikám a 15 éves Suzukijával a hó , vagy por miatt nem látható záróvonalon áthajt,......gyakorlatilag tönkretette a családját örökre , mert minimálbérből , olyan feszes családi költségvetéssel , hogy egyik napról a másikra élnek , egy 50 - 100 ezres bírság GYAKORLATILAG tönkreteszi a családot !?

dr kíváncsivagyok 2012.04.16. 09:28:09

@Móg: ...viszont így sikerül JÓ FIDESZES EMBEREKKEL feltölteniük a bíróságokat !

Balt 2012.04.16. 09:31:19

@Joaquin: Ez van. Az IMF-hitelt most kell visszafizetni, amit valahonnan elő kell teremteni. Lehetne a nyugdíjakat felezni (de legalább 16%-kal megadóztatni, de hogy a 2006-os bon mot aktualizáljuk a 2008-as kvázi államcsődre: "nincsen sok választás...")

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 09:35:48

-a közutak nyomorúságos állapotban vannak

Normálisan kellene megépíteni őket, és nem hagyni lerohadni.

Móg 2012.04.16. 09:36:45

Nagyjából minden hozzászólásod
795.000 tényt nem vesz figyelembe vagy hamisit meg simliske blogger
géza ur

Balt 2012.04.16. 09:43:29

@látjátok feleim szümtükkel: Azért álljon már meg a menet! Az IMF kvázi a "számlavezető bankunk" - aki mellesleg per pill. a jövedelmünk nem kis részére igényt tart törlesztésképpen. Jó, jó, persze (most, kivételesen, legalábbis nem úgy, mint 2008-ban) megnézi, szavatolt-e a visszafizetés, ezt elfogadom.

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:47:42

@mcs: "vezéred" - na, ettől vagy te egy tenyérbemászó troll.

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:49:28

@stefan75: hogy is van ez? Miért van az, hogy az öreg bírónők komcsik, a fiatalok meg nem? És ez miért Orbán hibája?
(A szexizmust elkerülendő javaslom a "bíró" szó helyett a "bírónőt", ha már 90%-uk nő.)

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:51:43

@dr kíváncsivagyok: hogyan, apafej? Vannak valahol a sufniban feltöltésre váró fideszes bírák, akiket ti az "elmúltnyócévben" nem engedtetek pályára állni? Kérlek, ne legyél bődületesen demagóg. Hülye lehetsz nyugodtan, de minket ne próbálj hülyíteni. ;)

Balt 2012.04.16. 09:52:27

@látjátok feleim szümtükkel: Attól még a nyugdíjasoknak jár(hat) "nép"képviselet. Választók és választhatók - bár van benne valami, hogy ezen (valamiféle cenzuson, mondjuk adófizetéshez kötött választójogon) érdemes volna elgondolkodni. Ez rengeteg évtizedes problémánkat megoldaná...

Balt 2012.04.16. 09:53:04

@Balt: Esetleg kombinálva a nyugdíjak adóztatásával. :)

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:53:16

@dr kíváncsivagyok: tájékozódtál, mekkora a bírság Brüsszelben?

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:54:21

@belekotty: a világgazdaság? Igen. A szakadék felé.

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:56:28

@gerdo: amíg ti vagytok a történészek is, addig erre valóban van esély.

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 09:58:51

@Móg: ez a hozzászólásod nem vette figyelembe Newton II. axiómáját.

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 10:04:43

HÍRCSÁRDA!: Tamás Gáspár Miklós helyesbítést adott ki. "A bírói kar zöme nem antiszemita, hanem derék demokrata." Gyurcsány Ferenc helyesbítést adott ki. "Vasútvonalak megszüntetése mégsem demokratikus, mint egykor hittem, hanem náci."

Móg 2012.04.16. 10:09:18

@Balt:
Mert a biróságok szakmai hitelét
borzasztóan növelni fogja,hogy beáramlanak bírónak olyanok akik
semmilyen eddig előirt gyakorlattal
nem rendelkeznek{birósági titkár 5
évig szakvizsgák stb.}
Az ötödéves egyetemista már többször
boncolt agyat mégsem biznak rá
agyműtétet.
Bár ha eléggé fideszes és az agysebészeket már politikilag kirugták vagy eltűzött az az országból,szerinted szakmai/jogi
szempontból üdvös ha ötödéves
orvostanhallgatók praktizálnak
minden orvosszakmában

halihó, gábor, szemétkedsz? 2012.04.16. 10:11:41

@Móg: efféle titkárkodásra ma már nincs 5 évig szükség (a számítástechnika fejlődése miatt) - és miért is gondolod, hogy a fiatalok fideszesek? És hogy a vének demokrata komcsik?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.04.16. 10:27:21

@látjátok feleim szümtükkel: tényleg kétféle van:
- az egyikben a polgárok vezetőt választanak, aki az ő érdekeiket képviseli,

- a másikban vezér van, aki csicskáztatja a népet, és a vezér a saját érdekeit képviseli.

messziről nézve lehet, hogy hasonló a kettő, közelről viszont...

Szevasztok 2012.04.16. 10:31:35

@Blogger Géza: "TGM annak idején azt mondta, hogy ezek az öreg bírák konzervatívok és antiszemiták"

TGM-nek mindenki konzervatív, aki nem olyan masszívan marxista mint ő.

Szevasztok 2012.04.16. 10:36:25

@Balt: "Ez van. Az IMF-hitelt most kell visszafizetni, amit valahonnan elő kell teremteni. Lehetne a nyugdíjakat felezni (...)"

Na innen látszik, hogy gőzöd sincs hogyan működik az államháztartás. De azért csak osszad az észt szorgalmasan, és ha hangosan teszed hátha valaki még el is hiszi neked!

[megmondoember] 2012.04.16. 10:39:34

@agentT: Hát igen, sajnos tényleg hülye vagy. Mert most is üvölt rólad, hogy azért szavazol a Jobbikra, mert hogy hát az MDF, MSZP, FGKP, SZDSZ, FIDESZ, KDNP mind elkúrta eddig az országot, akkor jöjjön a következő magát messiásnak beállító párt - hátha annak sikerül. Ha meg nem, akkor legfeljebb négy év múlva majd az N+1-edig pártra szavazol. Már ha az aktuális reményed addig nem építette ki a totális diktatúrát és/vagy nem tette annyira tönkre gazdaságilag az országot, hogy azt egyszerűen Romániához csatolják, ami 1 Ft-ért megvesz minket adósságunkkal együtt.

Pont ez az idióta mentalitás ami ide vezetett. Az, hogy a hülye polgár - mint ahogy mondottam volt - megragadt a kétéves gyerek értelmi szintjén, és azt gondolta, hogy az aktuális doktorbácsi (pl. Bokros, az MSZP, Bajnai) azért húzta meg a nadrágszíját, hogy kitoljon vele. És nem pedig azért, hogy végre kigyógyuljon abból a nyomorult betegségéből - vagy legalábbis ne dögöljön bele, és legyen később esélye kigyógyulni. Mert Bokros és Bajnai nélkül minimum akkor szarba került volna az ország mint ahol most van - köszönhetően Kedved Vezérünk és kusza szemű nemortodox géniusza tevékenységének.

A magyar polgár megtanította a pártoknak, hogy nem szabad itt 4 éven túl gondolkodni - 4 évig kell kihúzni valahogy, akár óriási adósságok felhalmozása árán is. Mert ha nem érzi a nép úgy, hogy kényeztették, akkor leszavazza a 'csába az adott kormányt, és jöhet a következő. Az, hogy a "megszorítás" (mint pl. a nevetséges 300 forintos vizitdíj) az ő érdekében volt, ill. hogy a mai kényeztetésnek holnap pedig tízszeresen kell megfizetni az árát nem érdekli.

Mert sajnos hülye ahhoz, hogy meglássa a nagyobb összefüggéseket, hogy ne csak a holnaputánban, hanem a jövő évben, esetleg a jövő évtizedben is tudjon gondolkodni. Ehelyett inkább minden jöttment kezébe átadja a kormánytudat - legyen az hazudós Orbán, nonortodox Gyuri, vagy ami még agyamentebb, az jobbikos bagázs. Neki mindegy. Csak mentse már valaki meg.

Persze a dilettánsok közül senki sem fogja, sőt, csak még mélyebbre húzza a szarban. És ezt hülye választópolgárunk még most, 2 év orbáni pusztítás és rombolás után sem vágja le, hanem a Jobbikra akard majd szavazni, amint lehet. Mert hátha azoknak sikerül.

Persze. Te meg nem vagy hülye. Kicsit sem.

Móg 2012.04.16. 10:44:11

@halihó, gábor, szemétkedsz?:
Nem én gondolom Balt-nak válaszoltam
aki szerint nem árt a politikai tisztogatás
a bírák között
A számitástechnika miben helyettesiti
azt,hogy egy ügyben egy bírónak
tanulmányoznia kell ezernyi oldal beter-
jesztést tárgyalástvezeni,vádat védelmet tanukat meghalgatni {nem
ragozom tovább} és dönteni.
Ha valaki ugy lesz biró,hogy egy biró
mellett nem csinált soha végig eljárást de számitógépen tud olvasni
videót vagy krimit nézni.Sőt minden
magyar birósági épület képét letölteni meg épp tegnap végezte
el a jogot{vagy régebben,de azóta
politikus} az biróvá kinevezett báb
lesz csupán és majd Tündike jó sok
levajazott ügyet irányit át hozzá.
Mivel nincs annyi a birává válás
feltételeinek megfelelő ember mint
ahány birót kirugnak.A feltételek
lényegtelenné válnak.Legyen jogvég-
zett és fidesznyik

NA YA! 2012.04.16. 10:49:59

@poszt: aztán vajh minek támogatna a ZEU egy jövendő Fehéroroszország.2-t?!

nósumifan 2012.04.16. 11:10:46

@mcs: egyetértek, gratulálok!

Ugyanez vonatkozik a posztra is.

Alal 2012.04.16. 11:14:07

Lehet, hogy én értettem félre, de az EU-s kohéziós alap nem a kérdező által követelt Marshall-segéllyel egyenlő? Vagy pénz mellé jöjjenek ide EU-s szakértők, akik megmondják, hogy mit csinálunk?

NIL7 2012.04.16. 11:26:28

Magyarország olyannyira jelentéktelen az EU-ban (mindenféle szempontból), hogy pénzkidobás egy centet is ráfordítania - mert hát minek? Ha valakinek fontos lehet a magyar gazdaság, az maga a magyar lakosság ... és persze a qrmány. Soknak tartom a 3% hiányt ot is - max nulla ami működik. Hosszú távon, tartósan, átlagban ... stb, többet költeni mint amit megtermelünk? "Nooooormááális?"
Egy új "Marshall-terv" csak elodázná a langyos szocialista pocsolya felszámolást.

gerdo 2012.04.16. 13:25:10

@NIL7: Igy van. Ertunk nem fognak fognak fizetni egy lyukas garast sem.

Egy azert biztam a jobboldalban, mert toluk vartam a szocializmus "vivmanyainak" a felszamolasat. A pofara eses csak akkor jott amikor kiderult, a fidesz nemzetSZOCIALISTA es NEM jobboldali. Eszuk agaban sincs lebontani, atalakitani a massziv tamogatasi rendszereket, gyulolik a kapitalizmust, a piacot es a jogot.

Blogger Géza 2012.04.16. 19:24:21

@Megfigyelo: Bocsi, de a bírói függetlenség azt jelenti, hogy az egyes konkrét ítélethozatalokba nem szólnak bele, attól még egy bíróság nem állam az államban, a pénzügyi kereteket, egyéb szabályokat bizony a nép által választott parlament hozza meg rájuk nézve is. Itt is, máshol is.

Blogger Géza 2012.04.16. 19:27:09

@Joaquin: Tévedsz, mert ez már nem vonatkozna mindenkire. (Fideszesre nem, ugye)

Blogger Géza 2012.04.16. 19:29:57

@látjátok feleim szümtükkel: Választott képviselők nem sima alkalmazotti jogviszonyban vannak, arra mindig más szabály vonatkozik.

De nyugodtan hozhatnának olyan jogszabályt, hogy képviselőknél is van felső korhatár, az ugyanúgy nem lenne demokrácia vége, mint ahogy ez sem.

Blogger Géza 2012.04.16. 19:36:33

@látjátok feleim szümtükkel: Természetesen szabhatnak feltételeket, csak kissé gyanús, hogy ezek zavarosak, illetve mintha kettős mérce alapján lennének hozva. EU-n kívüli országok sokkal könnyeben kapnak, mert ott fel sem merül, hogy túlbuzgó brüsszeli bürokraták igényeihez kelljen azonnal igazodni. (pl. Banglades pl pont most kapott.)

Blogger Géza 2012.04.16. 19:37:46

@Kopi3.14: Rendszeresen megfúrta az adótörvényeket (amúgy főleg pont az MSZP által hozottakat) -ezt a jogát korlátozták.

Blogger Géza 2012.04.16. 19:41:13

@hattyú: Jól van okoska, akkor azt magyarázd meg nekem, hogy ha Magyarországon nem a kormány, hanem egy elkülönült személy nevezi ki a bírákat, az miért kisebb függetlenség mint Németország esete, ahol a kormány (illetve egyik tagja, az igazságügyminiszter) teszi azt. Most villoghatsz, tessék.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 19:54:30

@Blogger Géza:

A bírói függetlenség azt jelenti, hogy a bíró nem függ.

Ezáltal nem lehet rá nyomást gyakorolni -pl áthelyezéssel az ország másik végébe- egy ítélet érdekében.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 19:58:15

@Blogger Géza:

A bírói függetlenség azt jelenti, hogy a bíró nem függ.

Ezáltal nem lehet rá nyomást gyakorolni -pl áthelyezéssel az ország másik végébe- egy ítélet érdekében.

Blogger Géza 2012.04.16. 20:08:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát ez továbbra is így van, ha valaki ilyennel fenyegetne egy bírót, hogy áthelyezi, ha nem tetszik neki egy ítélet, akkor az illetőnek azonnal távoznia kellene a közéletből. Nyugodtan szólj, ha ilyet hallasz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.16. 20:32:28

@Blogger Géza: handó tündének meg van rá a lehetősége.

Nem elég tisztának lenni, annak is kell látszani.
süti beállítások módosítása